Hoge energierekening nuon

Hoge Nuon energierekening
ENERGIENOTA

Heb je ineens een hogere energierekening van Nuon ontvangen? Weet je niet hoe dit kan en ben je op zoek naar een logische verklaring? Je bent niet de enige! Wij vertellen je graag meer.

In de eerste weken van januari regent het klachten op het web en staan waarschijnlijk ook de telefoons van de Nuon klantenservice roodgloeiend. Je bent dus niet de enige die schrikt van de enorm hoge rekening van Nuon. Maar wat betekent deze hoge energierekening van Nuon en kan je er wat aan doen?

De hoge Nuon energierekening is te danken aan de al eerder aangekondigde prijsstijgingen voor gas en electriciteit in 2019. Deze verhoging is in grote lijnen te danken aan onze Nederlandse overheid en niet aan Nuon, die de energiebelastingen op gas en electriciteit hebben verhoogd met als reden; het behalen van de klimaatakkoord doelstellingen. Inderdaad, het klimaatakkoord waar onze overheden jarenlang naartoe hebben gewerkt en waar de Amerikaanse president Donald Trump zomaar even is uitgestapt. Allemaal leuk en aardig, maar in de tussentijd hebben wij weer een extra varkentje te wassen.

opbouw energieprijzen

Waar bestaat de energierekening uit?

We leggen je graag uit hoe je energierekening is opgebouwd. Je energierekening bestaat uit 3 soorten kosten:

  • 37% leveringskosten – geld voor energieleverancier
  • 19% netbeheerkosten – geld voor netbeheerder
  • 44% belastingen – geld voor de overheid

Wat de meeste consumenten niet weten is dat meer dan de helft van de energierekening uit vaste kosten bestaat(belastingen en netwerkkosten).

Bekijk hier de goedkoopste energieleveranciers van 2019 voor de optimale besparing!


Wat doe je aan je te hoge Nuon energierekening?

De hoge rekening die je van Nuon hebt ontvangen is geen echte rekening, maar eigelijk een hoger voorschot. Daar waar je eerst (bijvoorbeeld) een maandbedrag van 110 euro betaalde, betaal je nu ineens een voorschotbedrag van 200 euro. Nuon probeert zo te voorkomen dat jij ineens aan het einde van dit jaar voor onaangename verassingen komt te staan doordat je veel extra moet bijbetalen. Echter zijn ze iets te enthausiast geweest met het verhogen van de ‘schattingen’ en heeft Nuon hier ook publiekelijk zijn excuses voor aangeboden nadat het klachten regende.

Je kunt contact opnemen met de Nuon klantenservice om je maanbedrag te laten verlagen. Dit doe je doe je het snelste door telefonisch contact op te nemen met de Nuon klantenservice via het telefoonnummer: 0900 0808. Je kan de Nuon klantenservice bereiken op werkdagen van 08:00 tot 21:00 uur.

Niet je schatting maar je echte energierekening verlagen?

Ben je al langer dan één jaar klant bij Nuon en heb jij je energietarieven niet vastgezet? Dan is er een zeer grote kans dat jij na het verlagen van de maandelijke lasten in de vorm van een schatting, nog steeds teveel afstaat dan nodig is. Wij adviseren je dan ook om contact op te nemen met de Nuon klantenservice, je verbruiksgegevens op te vragen en deze in te voeren in onze online energievergelijker. Hierdoor profiteer je meteen van de vele welkomstbonussen die de andere energieleveranciers voor jou over hebben als nieuwe klant. Profiteer dus van deze situatie door meteen over te stappen van energieleverancier. Met onze gratis overstapservice en de 100% laagsteprijsgarantie moet dit geen probleem zijn! Uiteraard 100% onafhankelijk en met 14 dagen bedenktijd. Veel succes!

Was de informatie op deze pagina nuttig?
Hoge energierekening nuon
Score: 9.5/10. Op basis van 25 beoordelingen