Oxxio

Oxxio levert sinds 2000 energie in Nederland – toen nog onder de naam Energiebedrijf.com en is gevestigd in Rotterdam als onderdeel van de Eneco Groep (sinds 2011). Vanaf 2005 gaat het bedrijf verder onder de naam Oxxio en komt het als eerste met de slimme meter. Het bedrijf levert 100% groene stroom en gas aan consumenten.

Oxxio heeft – zegt ze zelf – de beste energie app van Nederland. De app krijgt gemiddeld een **** rating in de app store. Oxxio claimt dan ook het eerste app only energiebedrijf van Nederland te zijn. Chatten met een medewerker, betalingsoverzicht, iDEAL betalingen en inzicht in je energieverbruik. Bij Oxxio kan het allemaal in de app. Ook het volgen van je aanmelding kan vanzelfsprekend via de app. Nog nooit was je energie zo gemakkelijk! Het motto van Oxxio is dan ook: Superslim, Supervoordelig.

Nieuwe klant bij Oxxio, hoe werkt dat?

Wil jij ook profiteren van een voordelig energiecontract bij Oxxio? Dat kan! Oxxio zegt jouw huidige contract voor je op. Wettelijk is afgesproken dat de energieleveranciers de overstap zo soepel mogelijk laten verlopen. Zij zullen met elkaar afstemmen wanneer het huidige contract afloopt en wanneer het nieuwe contract kan starten. Nieuwe klanten die een contract hebben met een resterende looptijd van maximaal 90 dagen stappen altijd over na het einde van het huidige contract. Hierdoor wordt een opzegboete of het mislopen van een welkomstkorting voorkomen. Klanten die een contract hebben met een resterende looptijd langer dan 90 dagen worden direct overgezet. Een eventuele opzegboete en/of misgelopen welkomstkorting worden niet vergoed.

Wat gebeurt er na jouw aanvraag?

Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail van ons met de bevestiging van jouw aanvraag. Je hoeft verder niets meer te doen. Wij versturen jouw aanvraag direct naar Oxxio:

  • Binnen 7 werkdagen ontvang je jouw nieuwe energiecontract per e-mail;
  • Een toets op kredietwaardigheid kan deel uitmaken van de aanmeldprocedure. Op basis hiervan vraagt Oxxio mogelijk een waarborgsom;
  • 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd;
  • Jouw huidige energiecontract wordt voor je opgezegd;
  • Rond de startdatum van jouw contract vraagt Oxxio de meterstanden bij je op;
  • De overstap is voltooid, je start met besparen!

Verhuizen: nieuw energiecontract Oxxio

Ga je verhuizen of ben je onlangs verhuisd, dan kun je gemakkelijk een nieuw energiecontract voor jouw nieuwe woning aanvragen via ons. Het energiecontract gaat zo spoedig mogelijk in. Er is altijd stroom en/of gas in jouw nieuwe woning aanwezig. Mocht je nog een energiecontract op een ander adres hebben, dan dien je dit zelf op te zeggen.

Bestaande klant bij Oxxio, hoe werkt dat?

  • Is je huidige contract maandelijks opzegbaar? Dat is fijn! Je nieuwe contract gaat dan zo snel mogelijk in.
  • Loopt je huidige contract binnen 3 maanden af? Dan gaat je nieuwe contract per de einddatum van je oude contract in. Handig, want dan ontvang je de welkomstkorting die bij je huidige contract hoort én voorkom je een opzegboete.
  • Loopt je huidige contract nog langer dan 3 maanden? We gaan ervan uit dat je zonder bijkomende kosten Oxxio-klant wil blijven én de welkomstkorting die bij je huidige contract hoort wil ontvangen. Daarom raden wij je aan om nog even te wachten met verlengen.

Wat gebeurt er na jouw aanvraag?

Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail van ons met de bevestiging van jouw aanvraag. Je hoeft zelf niets te doen. Wij versturen jouw aanvraag direct naar Oxxio:

  • Binnen 7 werkdagen ontvang je jouw nieuwe contract per e-mail.
  • Je hebt dan nog 14 dagen bedenktijd om je nieuwe contract kosteloos te annuleren.
  • Je huidige contract wordt stop gezet en je nieuwe gaat in.
  • Je nieuwe tarieven zijn zichtbaar in de Oxxio App en Mijn Oxxio.
  • Je kunt je termijnbedrag aanpassen in de Oxxio App of Mijn Oxxio.