Essent

Essent is in 1999 ontstaan uit een fusie tussen de PNEM/Mega Groep en de EDON Groep. Aan haar klanten in de huishoudelijke en de zakelijke markt levert Essent elektriciteit (stroom), gas en warmte en een aantal aanvullende producten en diensten. Je betaalt 1 factuur aan Essent voor zowel de energiekosten als de kosten voor het transport/netbeheer.

Overstappen naar Essent, hoe werkt dat?

Wil je ook profiteren van een voordelig energiecontract bij Essent? Dat kan! Essent zegt jouw huidige contract voor je op. Wettelijk is afgesproken dat de energieleveranciers de overstap zo soepel mogelijk laten verlopen. Zij zullen met elkaar afstemmen wanneer het huidige contract afloopt en wanneer het nieuwe contract kan starten. Nieuwe klanten die een contract hebben met een resterende looptijd van maximaal 6 maanden stappen altijd over na het einde van het huidige contract. Hierdoor wordt een opzegboete of het mislopen van een welkomstkorting voorkomen. Klanten die een contract hebben met een resterende looptijd langer dan 6 maanden worden direct overgezet. Een eventuele opzegboete en/of misgelopen welkomstkorting worden niet vergoed.

Wat gebeurt er na jouw aanvraag?

Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail van ons met de bevestiging van jouw aanvraag. Je hoeft verder niets meer te doen. Wij versturen jouw aanvraag direct naar Essent:

  • Binnen 24 uur ontvang je jouw nieuwe energiecontract per e-mail;
  • 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd;
  • Jou huidige energiecontract wordt voor je opgezegd;
  • Rond de startdatum van jouw contract vraagt Essent de meterstanden bij je op;
  • De overstap is voltooid, je start met besparen!

Verhuizen: nieuw energiecontract Essent

Ga je verhuizen of ben je onlangs verhuisd, dan kun je gemakkelijk een nieuw energiecontract voor jouw nieuwe woning aanvragen via ons. Het energiecontract gaat zo spoedig mogelijk in. Er is altijd stroom en/of gas in jouw nieuwe woning aanwezig. Mocht je nog een energiecontract op een ander adres hebben, dan dien je dit zelf op te zeggen.

Zakelijk/MKB

Heb je vragen over de zakelijke overstapprocedure naar Essent? Neem dan gerust contact met onze klantenservice op voor een toelichting.

Essent contact

Willemsplein 4
5211AK Den Bosch
Telefoonnummer 0900-1550 (€ 0,35 per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten)